Pagina's

zaterdag 13 december 2014

Proteïne pannenkoeken

Pannenkoeken pannenkoeken pannenkoeken!! Ow wat ben ik dol op deze wonderbaarlijke creaties. Ik kan uren lang schrijven over pannenkoeken en hoe dol ik op ze ben. Maar dat ga ik niet doen want dan is dit artikel morgen nog niet klaar. Pannenkoeken zijn één van mijn zwakke punten als het om cheaten gaat. Sinds ik gezond eet probeer ik veel variaties uit om gezonde maar toch lekkere pannenkoeken te serveren. Vandaag wil ik met jullie heerlijke proteïne pannenkoeken delen die je kan op peuzelen na een intensieve training, of gewoon als ontbijt who cares..... schuldig hoef je er niet om te voelen!





Wat heb je nodig?
  • 1 scoop proteïne poeder (banaan, vanille)
  • 2 eieren
  • 2 eiwitten
  • 5 eetlepels havermout
  • halve rijpe banaan
  • halve eetlepel bakpoeder
  • kokos olie
Extra benodigdheden:
  • staafmixer of blender
  • pan
Mix de havermout tot meel en doe hier daarna de bakpoeder en proteïne poeder bij. Vervolgens mix je de banaan tot een puree en doe je dit door de droge ingrediënten. Mix dit met elkaar met een garde en doe de 2 eieren en 2 eiwitten bij het beslag. Mix het beslag goed met een garde en laat je beslag even 5 minuten staan zodat het wat dikker wordt. Doe wat kokosolie in een pan en maak van het beslag steeds 2/3 kleine pannenkoekjes tot het beslag op is. Serveer nu alle pannenkoekjes met een topping naar keuze en je bent klaar om te smullen.


Zijn jullie ook zo dol op pannenkoeken?

2 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit! Welke proteïne poeder gebruik je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik zelf bananen proteïne poeder van Whey Perfection :)

      Verwijderen