Pagina's

zaterdag 4 oktober 2014

Cornflakes op z'n gezondst


Je rent naar beneden en haast je voor de basisschool, Iedereen zit aan tafel en je schuift snel aa, je pakt je kom, je favoriete cornflakes en een pak melk. Binnen 5 minuten heb je alles al op geef je je moeder een kus en ren je de deur uit naar school.



Je bent al wat ouder en je ochtend routine is nog altijd het zelfde. Je wordt wakker en snoozed je
wekker steeds 5 minuten vooruit. Ontbijten vind jij niet belangenrijk nee uitslapen is meer jou ding. Je wordt wakker en hebt nog maar weinig tijd je maag knoort en je besluit snel om een kom met cornflakes en melk te vullen je ploft neer op de bank en eet gehaast je ontbijtje op. Je pakt je tas doet je schoenen aan en stap op de scooter op weg naar school.

Komt dit je bekend voor? nou mij wel. Ik ben opgegroeid met cornflakes van suikerige cornflakes tot de ''gezonde Kellogs cornflakes'' Maar zijn die ''gezonde'' cornflakes nou wel echt goed voor je?

Ontbijtgranen worden vaak als gezond beschouwd. De grootse deel ontbijtgranen is echter ronduit ongezond. De populairste ontbijtgranen bevatten namelijk maar al te vaak

  • Stukken chocolade 
  • Gesuikerde noten & vruchten
  • Witte bloem
  • Schadelijke transvetten
  • Grootte hoeveelheden zout
  • Glucose siroop
  • Bergen suiker
  • Met honing aangeplakte havervlokken

Wil je toch nog kunnen genieten van ontbijtgranen kies dan voor betere varianten waar minder suikers en verzadigde vetten in zitten. Enkele voorbeelden zijn:

  • Kellogs Special K
  • Kellogs All-Bran
  • Quaker Cruesli Volvezel


Wil je nog een gezonder variant voor je ontbijt neem dan wat Brinta of Havermout. Voeg zelf toppings toe om het op smaak te maken en zo weet je ook precieus wat je eet.


Tip: Kijk tijdens het boodschappen doen niet naar de verpakking van ontbijtgranen de groene kleur kan een gezonde uitstraling geven, maar vaak zitten deze ontbijtgranen boordevol suikers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten